"Verbeter je slaap en krijg meer energie"

Perfect slapen in 7 stappen 2020 Review: de oplossing tegen slaapproblemen?!

In dit artikel lees je mijn review en ervaringen over het boek van William van der Klaauw: Perfect Slapen in 7 Stappen. Een boek wat slaapproblemen en slapeloosheid zou moeten oplossen. Werkt het echt? Of is het weer een van de vele verkooppraatjes die je dagelijks tegen komt op internet.

Hieronder lees je de voor en nadelen van het boek, of het boek geschikt is voor jou, wat de 7 stappen zijn en het belangrijkste: lost het slaapproblemen daadwerkelijk op?

Ben jij een slechte slaper en heb je nog steeds geen oplossing gevonden? Wil je alerter zijn en meer energie hebben?

Dan zou dit jou oplossing kunnen zijn.

Door wie is het boek geschreven?

Het boek is geschreven door William van der Klaauw. Een slaapexpert en ervaringsdeskundige die, samen met een kleine redactie in 2014 de website slaapwijzer.net heeft opgezet. Met ruim 40.000 bezoekers per maand heeft hij het boek Perfect Slapen in 7 Stappen in 2015 uitgebracht. Ondertussen hebben ruim 10.000 mensen het boek gekocht en stromen de positieve reacties binnen.

William van der Klaauw

Wat krijg je voor je geld?

Het boek is (tijdelijk) via bovenstaande link voor €37,- euro te bestellen en ontvang je:

  • Een hard copy van het boek in de brievenbus.
  • Het e-book in je mail zodat je direct kunt beginnen.
  • Persoonlijk slaapadvies (via de mail).
  • Handige digitale slaapchecklist.
  • De E-cursus “Dieper Slapen”.
  • Receptenboek met “welterusten snacks” (digitale bonus).
  • 10 bewezen technieken om je gedachten te kalmeren (digitale bonus)
  • Relax muziek om in slaap te vallen (digitale bonus).

Betalen gaat makkelijk via iDeal waarna je direct het e-book en de beloofde bonussen in je mail ontvangt. Je kunt dus direct beginnen. Via deze website kom je op de korting pagina voor 50% korting.

Wat zijn de 7 stappen die je gaat leren?

  1. Herstel het vertrouwen

In het eerste hoofdstuk krijg je tips en tricks om het vertrouwen om beter te slapen te herstellen. Na een uitgebreide opsomming over de voordelen van goed slapen weet je direct waar je het voor doet wat zeer motiverend werkt. William beschrijft de negatieve gedachten en het saboterende gedrag, waardoor de angst om niet te kunnen slapen continu blijft groeien. Je leert deze situaties herkennen en direct aan te pakken.  

  1. Structuur en regelmaat

Volgens William heeft goed slapen alles te maken met structuur. Daarom leer je in dit hoofdstuk hoe jij je “gouden” slaapritme te pakken krijgt. Met een handig hulpmiddel zorg je ervoor dat je uitgerust wakker wordt.

  1. Het gebruik van licht en duisternis

Het maximaal gebruik maken van de kracht van het daglicht en duisternis is een belangrijke stap om je slaap te verbeteren. William legt uit hoe onze hersenen omgaan met licht en geeft hij handige tips die je waarschijnlijk nog niet wist.

  1. Een “slaapverwekkende” levensstijl

Een gezonde levensstijl is een sterke basis voor een goede nachtrust volgens William. In dit hoofdstuk lees je hoe je gezonder kunt leven, gewicht kunt verliezen en beter kunt slapen door je levensstijl met kleine stapjes aan te passen onderbouwd door wetenschappelijke onderzoeken.

“Met de juiste brandstof verloopt de slaap beter en efficiënter”

  1. Ontwikkel je eigen slaaproutine

Een slaaproutine wat bij jouw past. Er bestaat geen vaste formule voor het ontwikkelen van de beste slaaproutine. Ieder mens is anders daarom zal je wat moeten experimenteren wat voor jou werkt. Daarom heeft William een stappenplan geschreven met ideeën zodat jij jouw eigen slaaproutine kunt samenstellen.

  1. In slaap vallen zonder angst

De angst om niet te kunnen slapen is voor veel mensen een groot probleem. Hoe harder je je best doet om in slaap te vallen, hoe moeilijker het wordt. Onmisbare adviezen om je hersens tot rust te brengen komen hier aan bod. En mocht het nog steeds niet lukken? Dan staat er een compleet stappenplan voor je klaar waar je op terug kan vallen.

  1. Slim wakker worden

Als laatste geeft William je tips hoe je ervoor kan zorgen dat je met meer energie opstaat. Niet alleen slapen is belangrijk, op de juiste manier wakker worden is minstens zo belangrijk. De manier hoe je op staat zorgt er namelijk voor hoe je s ’avonds makkelijker in slaap valt.

“Je ochtenden worden er bovendien een stuk leuker van”

Mijn ervaring:

Ik heb het boek een aantal maanden geleden gekocht en ik moet zeggen dat het mijn slaap enorm heeft verbeterd. Toen ik het boek op internet tegen kwam had ik eerlijk gezegd mijn twijfels. De “niet goed, geld terug” garantie heeft mij overgehaald het toch te proberen.

Toen ik het boek aan het lezen was, betrapte ik mezelf erop dat ik het boek moeilijk weg kon leggen. Dit kwam voornamelijk door de lekkere vlotte schrijfstijl van William. Het boek is opgebouwd in 7 hoofdstukken die perfect op elkaar aansluiten. Toch kan dit een valkuil zijn. Het is namelijk beter de hoofdstukken in het boek stukje voor stukje te lezen om alle tips en adviezen beter toe te passen. En niet het boek in een avond uit te lezen.

Ik heb het boek er daarom nog vaak even bij gepakt om de handige stappenplannen door te nemen. Na ongeveer twee weken merkte ik duidelijk verschil in mijn slaap kwaliteit.

Sommige dingen die je in het boek leest zullen niet nieuw voor je zijn. Alleen zijn het net even die kleine aanpassingen die je moet toepassen om beter te slapen.

Voor en nadelen van het boek:

Pluspunten:

  • Verbeterd de slaapkwaliteit
  • Leuke waardevolle bonussen
  • Direct toepasbare tips
  • Vlot geschreven
  • Niet goed, geld terug garantie

Minpunten:

  • Voor mensen met onregelmatige diensten niet altijd toepasbaar
  • Geen samenvatting na een hoofdstuk

Conclusie

Het boek lost zeker slaapproblemen op en doet wat het beloofd. Zijn methode werkt erg goed, is helder opgebouwd en is wetenschappelijk onderbouwd. Hij zegt, dat je om goed te kunnen slapen, je terug moet naar de “basis”. En dat is precies waar hij je naartoe laat werken. Geen moeilijke zware stof, maar heldere duidelijke woorden die je motiveren om je probleem aan te pakken.

Het boek is voor serieuze mensen die er echt wat voor over hebben om van hun slaapproblemen af te komen. Verwacht niet dat je er binnen een paar dagen volledig van af bent. Geef het een week of twee/drie de tijd voor het beste resultaat. Je zult een hoop handvaten krijgen voor een betere nachtrust die je met wat kleine veranderingen in je levensstijl kunt toepassen.

Zeker voor de prijs (tijdelijk €37,-) en de extra bonussen die je erbij krijgt is het geen duur boek en het geld dubbel en dwars waard. Met de niet goed, geld terug garantie loop je geen risico. Zonder gedoe krijg je gewoon je geld terug.

Ik raad het boek daarom ook zeker aan en is het een “must have” voor op je nachtkastje.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust hieronder.

Mijn score van het boek:
8.5/10

Plaats een reactie